CZY DOJDZIESZ NA SZCZYT BEZ MAPY?
Wykorzystanie nawigacji w tworzeniu wizerunku marki
Jeżeli jesteś konsekwentny i uparty, to w końcu pewnie dojdziesz. Podobnie zbudujesz obraz wizualny marki bez księgi znaku. Zboczysz kilka razy z trasy, zgubisz się, a może nawet wytyczysz własną trasę na szczyt, ale czy nie lepiej byłoby wziąć ze sobą mapę i dojść tam szybciej, żeby móc się dłużej delektować pięknymi widokami ze szczytu?
Poza osobami, które wyczynowo wytyczają nowe szlaki, nie wiele jest osób, które wybrałby się na szczyt bez jakiejkolwiek mapy. I to jest takie oczywiste. Dlaczego więc nie jest już takie oczywiste posiadanie księgi znaku przy tworzeniu oprawy wizualnej marki?
MAPA OPRAWY WIZUALNEJ
MAPA BEZ ZNAKÓW?
Posiadasz oprawę wizualną marki, a nie masz księgi znaku, to tak jakbyś miał mapę bez naniesionych podstawowych informacji. Teoretycznie może pomóc, a w praktyce, gdy będziesz chciał wydrukować materiały, okaże się, że na nowo musisz wybrać kolory marki, bo w drukarni nie wystarczy podać koloru w formacie HEX.
Najczęściej początkujący przedsiębiorcy potrzebują TYLKO logo, a to najgorsza opcja. Już lepiej na start stworzyć klucz wizualny marki, bez symbolu identyfikacyjnego, jakim jest logo. Samo logo jest jak legenda z nie wiadomo jakiej mapy, gdzie przy każdym kolejnym ruchu (tworzeniu jakichkolwiek materiałów graficznych dla marki), próbujesz stworzyć mapę na nowo.
KSIĘGA ZNAKU
CO TO WŁAŚCIWIE za księga?
W księdze znaku poza informacjami o budowie logo, jego polu ochronnym, najmniejszym możliwym rozmiarze czy o tym, jakie są dozwolone modyfikacje logo, znajdują się również informacje o kolorach marki (do wykorzystania w przestrzeni internetowej oraz w druku) i krojach pisma, które zostały dopasowane do znaku.
W rozszerzonej księdze znaku może być cały klucz wizualny, po wygląd dokumentów firmowych, ulotek, katalogów, strony internetowej itd.
Posiadając już tylko podstawowe informacje o oprawie wizualnej, jesteś w stanie taniej i szybciej tworzyć kolejne materiały budujące obraz wizualny marki. Poza tymi dwoma aspektami masz również pewność, że nowe materiały będą pasować do poprzednich, i że będą spójne ze stylem marki.
Jak znaleźć wizualny wyróżnik dla Twojego biznesu
Zapisz się na newsletter i pobierz dostęp do materiałów, które w pomogą Ci w prosty sposób znaleźć wizualny wyróżnik dla Twojego biznesu.
Księga znaku jest wizualną mapą marki, która ułatwia dotarcie na szczyt szybciej, taniej i bezpieczniej. Nie stać cię na to, żeby jej nie posiadać, bo w tworzeniu marki, najgorsze co możesz jej zrobić, to na ślepo, bez mapy, podążać na szczyt.