Zaznacz stronę

 

Niepowtarzalny styl marki

Pięć kroków do stworzenia niepowtarzalnego stylu marki

W twojej głowie jest wizualny chaos, nie wiesz, czy obecna oprawa wizualna tworzy spójny wizerunek marki. Nie masz pewności czy w takiej oprawie marka zapada w pamięć odbiorców i czy stanie się rozpoznawalna? A może zlecasz stworzenie identyfikacji wizualnej grafikowi, który zamiast zacząć działać, zadaje trudne pytania, na które trudno Ci odpowiedzieć.

Przeczytaj poniższy artykuł i odnajdź styl marki, na którym zostanie zbudowana oprawa wizualna marki. Wykonanie tych pięciu kroków jest również niezbędne przed rozpoczęciem współpracy z grafikiem, bo dzięki temu grafik nie będzie na ślepo wybierał kierunku, w którym wizerunek marki mógłby podążać, a będzie dokładnie nakierowany i wybierze najlepszą drogę, żeby na określonych fundamentach marki stanął solidny wizerunek marki.

Krok 1

Misja marki

Jaką misją kieruje się marka? Jakie ma hasło przewodnie?

Sprawdź, czy już na tym etapie można wybrać jakiś motyw wizualny dla marki. Jeżeli nie masz misji ani hasła, to nic straconego, wystarczy, że zapiszesz jakie korzyści otrzymuje odbiorca, co wyróżnia markę na rynku, czyli informacje, które zostały zebrane podczas analizy rynku.

 

Krok 2

grupa docelowa

Kto jest grupą docelową marki? Opisz jak najdokładniej swojego idealnego klienta, skupiając się na wszelkich jego aspektach, począwszy od danych demograficznych, po jego zainteresowania i apiracje (oczywiście w stosunku do produktu twojej marki). 

a gdy zapiszesz się na newsletter, to dostaniesz dostęp do narzędzi m.in. do tworzenia precyzyjnych grup docelowych.

Dzięki znajomości idealnych odbiorców marki możesz korzystać z obrazów, które zatrzymają ich wzrok na dłużej.

czy Twoja marka jest spójna

Zapisz się na newslleter i pobierz prezent listę kontrolną, dzięki której sprawdzisz, czy Twoja marka jest spójna.

Krok 3

cel wizerunkowy

Cele wizerunkowe marki powinny być spójne z jej wartościami, żeby komunikacja ich nie zakłóciła. Jakimi wartościami kieruje się marka, jakie wartości ważne są dla jej odbiorców?

Kolejne pytanie, do jakiego wizerunku dąży marka, z czego ma być znana?

Wyobraź sobie markę za kilka lat, co widzisz?

 

zatrzymaj wzrok odbiorcy

Krok 4

Poszerzona perspektywa

W tym momencie, gdy masz już zapisane wszystkie odpowiedzi, musisz zebrać jak największą ilość określeń opisujących markę. W tym momencie skupiasz się tylko na tym, żeby te określenia dobrze opisywały markę, możesz skorzystać z mojego ulubionego słownika synonimów -> tutaj, żeby znaleźć ich wystarczająco dużo i łatwiej wykonać kolejną cześć tego kroku.

Masz już dostatecznie dużo określeń, to teraz zastanów się jak dany przymiotnik przedstawić wizualnie, może to być obraz, kolor albo kształt. Zapisuj wszystko, nawet jeżeli obrazy się powtarzają. Jeżeli masz problem jak dany przymiotnik przedstawić za pomocą obrazu, bez skrępowania napisz do mnie wiadomość lub zapytaj w komentarzu na fanpage.

 

Krok 5

SELEKCJA

Nie możesz komunikować wszystkiego na wszelkie możliwe sposoby, bo powstanie wizualny chaos. Z listy obrazów wybierz te, które albo się powtarzają najczęściej, albo te, które są dla marki szczególnie ważne.
Cokolwiek nie pozostanie po piątym korku, to masz już pierwszy fundament stylu, na którym może powstać cały klucz wizualny marki, niezależnie od tego, czy jest to tylko jeden kształt, czy kolor.

Opis marki z kroku czwartego, stanie się pierwszą tablicą inspiracyjną twojej marki, na której bazie w przyszłości powstanie przewodnik wizualny marki.

 

Zbyt często spotykam się z tym, że ktoś ma markę a nie wie co chce nią komunikować, dlatego powstał ten krótki przewodnik o budowaniu fundamentów stylu. Jeżeli nie masz księgi znaku albo chociaż podstawowych informacji o wizualnej oprawie marki, to zanim nawiążesz współpracę z grafikiem warto przedstawić mu te fundamenty, żeby na ich podstawie mógł stworzyć obraz wizualny dopasowany do marki. 

 

inne artykuły